• Plattformen
Quickbutik
1/14/2022

Quickbutik rekryterar Helsingborgs marknadschef Simon Wikstrand

Sveriges snabbast växande e-handelsplattform Quickbutik rekryterar Simon Wikstrand som ny CMO. Han kommer närmast från rollen som stadsövergripande marknadschef i Helsingborgs stad och har en bred erfarenhet från både TV- och dataspelsbranschen och av att själv ha drivit entreprenörsbolag. Han tar plats i företagets ledning och kommer att leda Quickbutiks satsning i att vidareutveckla varumärket och företagets marknadsposition genom en helt ny marknadssatsning."Jag har följt Quickbutik från sidolinjen under ett antal år och är ytterst imponerad över det driv som finns i bolaget och hur de växt, både lönsamt och organiskt, med en unik produkt i grunden. Jag är övertygad om att Quickbutik har en potential att bli ledande i Europa och det ska bli otroligt kul att få vara med på den här resan. Jag tvekade inte en sekund när jag blev erbjuden möjligheten att bygga vidare på den fantastiska grund som Azddin och gänget har byggt", säger Simon Wikstrand, tillträdande CMO på Quickbutik.Simon Wikstrand ansluter till Quickbutik från Helsingborgs stad, där han byggt upp ett av Sveriges bästa kommunala in-house marknadsteam, med nomineringar i såväl Publishingpriset som Svenska Designpriset."Jag är glad över att få välkomna Simon Wikstrand till Quickbutik. Hans fantastiska driv och erfarenhet från att själv ha varit entreprenör, till att driva större marknadsteam i olika kontexter, är precis det Quickbutik behöver. Simon är den saknade pusselbiten som kommer hjälpa oss att bygga vidare på vårt marknadsteam, med målet om att hjälpa fler e-handlare att lyckas bättre", säger Azddin Benberkan, VD på Quickbutik."Med Quickbutiks senaste tillväxt vill vi befästa vårt växande stora ansvar i näringslivet, samtidigt som vi positionerar oss i navet av e-handeln. Simon ska hjälpa oss dit", säger Azddin Benberkan.Quickbutik, som hjälper företag att lyckas med e-handel, har varit Sveriges snabbast växande e-handelsplattform sedan 2018. Idag driftar plattformen över 5000 aktiva e-handelsbutiker i Norden.

Support

📞 042-400 65 88